Idawho?.blogg.se

If I ever leave this world alive

Lev nu!

Kategori: Allmänt

Hade en intressant lektion idag som verkligen satte igång alla möjliga tankar och funderingar. Ämnet var pallativ vård, alltså vård i livets slutskede. Det kan då handla om allt från spädbarnsdöd, obotlig sjukdom till ålderdom. Att reflektera om döden och framför allt, vad som händer EFTER döden är ju ett stort mysterium för många, men också en av de största rädslorna. Själv har jag kommit till den insikten att jag inte själv är rädd för döden. Jag är inte rädd för att jag en dag ska lämna denna jord. Det som jag dock kan känna ångest över är om någon i min närhet skulle gå bort.
 
Sen kan man också fråga sig om det är ett liv att bara ligga i en säng dagarna ut, utan möjlighet att leva självständigt, och utan livskvalitet.
 
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här. Det var en tankeväckande lektion, och vill påminna alla om att uppskatta era nära och kära, och glöm inte att visa hur mycket de betyder för er.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: