Idawho?.blogg.se

If I ever leave this world alive

Ups I did it again!

Kategori: Allmänt

Igår hade jag ju min första praktikdag på min hemsjukvårdspraktik vilket gick kändes riktigt bra. Alla patienter har varit väldigt glada och pratat oavbrutet med mig! En (av nästan alla) patient undrade hur jag talar svenska när jag är från Finland, och frågade vad finnarna säger om det, och utan att tänka närmare på saken säger jag glatt "Perkele"! Ups..tur så hade patienten humor och skrattade bara och klappade i händerna! En annan patient sade glatt "minä rakastan sinua" när han fick veta jag är från Finland. Så man får ju i alla fall gå med ett leende på läpparna i detta land, och jag börjar tro på att danskarna är ett av de gladaste folket i världen!
 
Idag har jag dock varit ledig från praktikplatsen och passade på att åka in till centrum och köpa nya hörlurar och hårfärg. That's right, ikväll ska min grymma utväxt väck! Tills dess, adios!
 
Tycker ja ser ut lite som en Alien i mina hörlurar och fick en plötslig impuls att ta fram min mindre "normala" sida..
För mycket fritid? No way!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: