Idawho?.blogg.se

If I ever leave this world alive

Vordingborg- Första praktikdagen över!

Kategori: Allmänt

Första dagen på min mentalvårdspraktik är done! Jag hittade till och med fram helt själv från Vordingborg station, jag hade endå ca.2,5km att tappa bort mig på gåendes. Jag måste säga att min gåväg är väldigt fin! Tog lite bilder också! Inte alla dagar man ser korna på vägen till jobb! Men att stiga upp kl.5.30 för att vara på jobb till kl.8 kändes en aning överdrivet för en inte-så-mycket-morgonmänniska som jag..Men i fortsättningen får jag i alla fall sova en halvtimme längre! JAAY!
 
 
Sen kan vi ju ta och glömma att jag gick till fel byggnad och förvirra skiten ur några danskar, och att jag varit med på konferensdag hela dagen på kontoret och lyssnat på ivriga danskar prata i mun på varandra. Nej, men seriously, min handledare är jätte snäll och har redan hunnit presentera mig för alla arbetskamrater. Men måste säga att mitt huvud är riktigt knasigt för tillfället, försöka förstå danska på jobbet och prata svenska, hemma hör jag maltesiska och pratar engelska. Snart kommer ju spanskorna också, hola! Det kommer nog bli bra det här!
 
 

Kommentarer

  • Minna säger:

    Oj de ser fint ut där! :)

    Svar: De jätte fint :D du måste komma å kolla själv ;)
    Ida

    2013-08-30 | 17:23:43

Kommentera inlägget här: