Idawho?.blogg.se

If I ever leave this world alive

Thanks for the memories!

Kategori: Allmänt

Ja nog vill jag också göra en liten årsresumé av året som vi nu lämnat bakom oss. Har tänkt att 2013 har varit ett ganska trögt och händelselöst men tror jag får ta tillbaks det nu när jag ser tillbaks på gamla bilder! Det har bara varit lite ojämnt fördelat med roligheter!
 
Januari 2013
Firade nyår med pappa på varmare breddgrader! Och snön låg vacker på marken när vi kom hem igen.
 
Februari 2013
På snabbvisit till Ekenäs för att träffa på fina människor, fastlaskiainen och rocksitz!
 
Mars 2013
En av de bästa månaderna år 2013! Började med syndig porrsitz, fortsatte med intensivkurs i Amsterdam i två veckor där jag träffade nya härliga personligheter, sen hem och fira pampas nationaldag i sällskap av finbesök från Sverige! Och däremellan han syster komma på besök och posera på Replot bron! Ja och så mitt i allt detta flyttade jag till min egna lägenhet också!
 
April 2013
Har ingen aning om vad som hände denna månad, helt blankt i minnet och inga bilder. April var en blackout! Eller ja, jag började med min 100 dagars alkohol och allt annat syndigt gott strejk! Kan det varit här jag köpte min vackra Cornelis i brist på annat?
 
 
Maj 2013
En fin månad med mycket korvgrillande! Fina vänner vackra naturlandskap. En roadtrip med Emma ner till Helsingfors för att möta upp med syster och uppleva en fantastisk konsert med P!nk som huvudperson!
 
 Juni 2013
Den andra månaden det här året som verkligen var något extra. Jag kände en kärlek till mig själv som jag inte hade gjort på länge. Jag kände mig frisk, lycklig och fri! Tog första doppet med finaste sällskapet av Fia, jag var på utflykt med mamma till Kristinestad en vacker sommardag, jag gjorde tidningsdebut i Vasabladet i korvpanelen, jag åkte på spontanutflykt med Patrik! En super månad helt enkelt!
 
Juli 2013
En månad jag mest kommer ihåg som fina stunder vid bryggorna samt den obligatoriska Rockoff resan! Sommaren när den är som bäst!
 
Augusti 2013
Månaden var fylld av förväntan inför Danmarksäventyret och jag var mest i min egen lilla värld. Hade i alla fall en underbar avskedsfest och blev bra bemött på praktikplatsen i Danmark!
 
September 2013
Började sakta men säkert vänja mig vid min nya omgivning men kände kanske mig en aning besviken på att vissa praktiska saker inte var så bra fixade som de borde. Vi njöt i alla fall av vårt lilla ghetto så länge det gick med god pizza och glass i stora lass. Ett besök till Roskilde samt Tivoli hann vi ju också med!
 
Oktober 2013
Pappa och Tuija kom på besök till Danmark och gav mig extra kraft att orka vidare, vi hade homeparty, var ett varv till Tivoli igen för att kolla in halloween utstyrseln, vi hade pizzabak innan vi skulle skiljas åt igen!
 
November 2013
Mamma kom efter mig till Danmark men före vi åkte hem njöt vi några dagar i Köpenhamn, skolan började på allvar igen! Sög mig fast i alla fina vänner jag hade saknat så! Hälsade på Oliver's om och om igen.. Och sen blev det ett ljus i staken sitz som alltid är lika legendariskt!
 
December 2013
En ganska händelserik månad om man ser på hur mycket rajtan tajtan som hänt! Men har inte mycket andra bilder än beerpong bilder att bjuda på! Höjdpunkten denna månad var egentligen att åka ner till Ekenäs och träffa viktiga personer som jag inte hade sett på länge.
 
 

Året som gått har framför allt gett mig många nya vänner omkring i världen, men jag känner också att mina relationer till mina gamla vänner har stärkts. 2013 var ett år av resor, möjligheter och både upp och nergång! Men det är ju så livet ska vara! Nu blickar jag framåt och ser ett vackert och spännande år framför mig, för 2014 låter verkligen som året då allting kan hända..
 
 
 

Kommentarer

  • sofiasmode säger:

    Iiiik vad mycket skoj det kommer att hända =D

    Svar: Jaaaa! it's gonna be legendary :D
    Ida

    2014-01-02 | 05:14:43
    Bloggadress: http://sofiasmode.webblogg.se

Kommentera inlägget här: